نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2058
-
الف
+

کرونا در افغانستان؛ از طراحی یک اپلیکیشن کاربردی تا محدودیت های گشت و گذار

در این گزارش از آخرین وضعیت کرونا در افغانستان مطلع می شوید.

به گزارش آی فیلم2، با انتشار ویروس کرونا در سراسر جهان و اعلام وضعیت فوق العاده در بیشتر کشورهای جهان، افغانستان هم وارد مرحله جدید مقابله با این ویروس شد.

بنابر آخرین اخبار منتشر شده، تعداد مبتلایان ویروس کرونا در افغانستان به بیش از 400 نفر می رسد، دولت برای مقابله با این ویروس پلان های متعددی برای آن در نظر دارد که نخستین اپلیکیشن اطلاعات در مورد ویروس کرونا از جمله آنهاست.

وزارت مخابرات گفته است که اداره آسان خدمت این وزارت، برای نشر ارقام دقیق و آگاهی عامه در مورد ویروس کرونا، اپلیکشن کرونا را ایجاد کرده که قابل استفاده در موبایل و کمپیوتر می‌باشد و به زودی در اختیار وزارت صحت عامه و مردم قرار می گیرد.

بنابر اظهارات مسئولان وزارت مخابرات افغانستان، این اپلیکیشن کمک می‌کند تا ارقام دقیق ملی و بین‌المللی و راه‌های پیشگیری و معالجه این بیماری با مردم شریک شود.
 
«محمدفهیم هاشمی» سرپرست وزارت مخابرات و تکنالوژی معلوماتی گفت که مبارزه با ویروس کرونا نیاز به کار مشترک دارد و باید همه در این راستا برای مبارزه با این ویروس تلاش کنیم.

همچنین به گفته سخنگوی وزارت امور داخله این کشور، در روزهای آینده وضع محدودیت بر گشت ‌و گذار در کابل تقویت می‌شود و پلیس با افراد متخلف با جدیت بیشتری برخورد خواهد کرد.

هم‌اکنون 1600 پولیس در 400 گشت از گشت‌ و گذارهای غیر ضروری شهروندان جلوگیری می‌کند؛ اما این رقم در روزهای آینده افزایش خواهد یافت.

سخنگوی وزارت امور داخله با بیان‌ اینکه احتمال بدتر شدن وضعیت می‌رود، گفته است: با بهتر نشدن وضعیت و فیصله کمیته اضطرار وزارت داخله نیز برای حفظ جان شهروندان، قیود بر گشت‌وگذار را تمدید خواهد کرد.

همچنین وزارت صحت عامه افغانستان فعالیت شفاخانه امیری را تا زمانی‌که تست کرونای تمام کارمندان این شفاخانه معلوم نشده است، به تعلیق در آورده است.تاکنون یک داکتر این شفاخانه بر اثر ‎کرونا جان باخته است

سخنگوی وزارت صحت افغانستان اعلام کرده است ۶.۵ درصد کارمندان دیگر این شفاخانه، نیز به این ویروس مبتلا شده‌اند.

ع ا

نظر شما
ارسال نظر
Farhadfaqire

خوش شدم از کارتان